Saturday 19 August 2017

Trading Över Gränser Indikatorer


Vad är Mätad. Doktorn registrerar tid och kostnad i samband med den logistiska processen för att exportera och importera varor. Att göra affärer mäter tiden och kostnaden exklusive taxor förknippade med tre uppsättningar av förfaranden dokumentär överensstämmelse, gränsöverensstämmelse och inhemsk transport inom den övergripande exportprocessen eller import av en varukost Figur 1, med exempel på Brasilien som exportör och Kina som importör, visar processen att exportera en försändelse från ett lager i ursprungsekonomin till ett lager i en utländsk handelspartner genom en hamn Figur 2, med användning av exemplet Kenya som exportör och Uganda som importör visar processen att exportera en försändelse från ett lager i ursprungsekonomin till ett lager i en regional handelspartner genom en landgräns. Rangordningen av ekonomier som gör det enkelt att handla över gränserna är bestämd genom att sortera deras avstånd till gränsvärden för handel över gränserna Dessa poäng är det enkla genomsnittet av d istället för gränsvärden för tiden och kostnaden för dokumentär överensstämmelse och gränsvärden att exportera och importera figur 3. Även om Doing Business samlar in och publicerar data om tid och kostnad för inrikes transporter, använder den inte dessa data för att beräkna avståndet till gränsen poäng för handel över gränserna eller rangordningen för enkel handel över gränserna. Den främsta orsaken till detta är att tiden och kostnaden för inrikes transporter påverkas av många externa faktorer som geografi och topografi av transitområdet, vägkapaciteten och allmänheten infrastruktur, närhet till närmaste hamn eller gräns och platsen för lager där varuhandeln lagras och inte direkt påverkas av ekonomins handelspolitik och reformer. Figur 3 - Handel över gränserna och kostnader för export och import. Uppgifterna om handel över gränserna samlas in genom ett frågeformulär som administreras till lokala speditörer, tullmäklare, hamnmyndigheter och handlarna Frågeformulärsvar verifieras genom flera rundor av uppföljningskommunikation med respondenterna samt genom att kontakta tredje part och samråda med offentliga källor. Frågeformuläret bekräftas genom telefonkonferens eller besök på plats i de flesta ekonomier. Om en ekonomi inte har någon formell, stor - skala, gränsöverskridande handel inom den privata sektorn som sker som en följd av statliga restriktioner, väpnad konflikt eller en naturkatastrof, anses den vara en icke praxisekonomi. En ingen övningsekonomi får ett avstånd till gränsvärdet 0 för all handel över gränserna indikatorer. 2017 Världsbankens grupp, alla rättigheter reserverade. FRÅGOR KORRUPTION HOTLINE. Ökar effektiviteten i det lokala rättssystemet för att lösa en kommersiell tvist. Det vanliga fallet är att insamla en fordran från en säljare som gör ett ärende mot en köpare som vägrade att betala för levererade varor med motiveringen att de levererade varorna inte var av tillräcklig kvalitet. Indikatorn mäter tid, kostnad och förfaranden som antagits av käranden säljaren för att driva saken. För att ständigt förbättra handeln genom att underlätta import - och exportprocesser. Tull Modernisering och Tariff Act CMTA Detta är en pågående reform som syftar till att modernisera det filippinska tullkontoret och uppdatera lagstiftningen i nivå med den bästa globala praxisen för tullförvaltningen. Tillämpad ekonomisk operatörs CMO 11-2012 CMO 14-2013 Detta är ett internationellt accepterat tullförfarande som syftar till att skapa ett ackrediteringsförfarande som erbjuder vissa fördelar och incitament till vissa ekonomiska aktörer betraktas som BOC: s betrodda allierade. Detta syftar till att minska behandlingsperioder, senast prioriterad vid granskning efter granskning, erkännande som lågriskföretag, minskad inspektion eller expeditionsavbrott om de omfattas av ömsesidiga erkännandeprogram inom ramen för bilaterala multilaterala arrangemang och andra förmåner för handelslättnader som BOC kan ge enligt gällande lagar och förordningar En verkställande order utarbetades för att upprätthålla AEO-programmet i BOC genom att skapa ett kontor som ska hantera AEO-programmet, liksom andra handelsfaciliteringsinitiativ. Skyltande inlämning av elektroniska havs - och luftmanifest i e2m System CMO 19-2015, 10-2015 23-2011 Detta omfattar elektronisk inlämning av Inward Foreign Manifest, konsoliderad fraktmanifest och flygbolagets e-manifest för att påskynda frigörandet av legitim last och minskad tidshantering vid ankomst till Filippinerna. Förfaranden och dokumentation i bearbetningen Formella förbrukningsuppgifter CMO 29-2015 Användningen av Import Entry och Internt intäktsdeklaration IEIRD eller BC Form 236 avbryts och ersattes av tryckt administrativt dokument SAD i två 2 kopior via e2m Customs System Genom detta anpassade BOC den universella användningen av papperslösa transaktioner och eliminerade onödig användning av papper och dyra former till minimera kostnader vid tullklarering av importerade artiklar. Genomförande av det andra pilotprojektet för ASEANs självcertifiering Systemet eliminerar behovet av att presentera Certificate of Origin CO-formulär D för att kräva preferenser under ATIGA, eftersom det tillåter certifierade exportörer att själv - förklara att deras produkter har uppfyllt ASEAN-ursprungskriteriet genom att enkelt anbringa en deklaration på handelsfakturan. Detta syftar till att minska överensstämmelseexportörer och administrativa utfärdande myndigheters kostnader i samband med certifikatet för ursprungs-CO-ansökan och adressimplementering upphör t. ex. till frågor om mindre tekniska och datafel, etc C Filippinerna har i tre år tre tre certifierade exportörer. Terminalavtalets bokningssystem TABS Detta skapades för att lindra trafikstockningar som svar på lastbilsförbudet enligt den filippinska regeringen. Det här systemet spårar snabbt bokning av containrar, eftersom statusuppdateringar kan göras genom mobila enheter när som helst Detta syftar till ett effektivt flöde av containert gods från terminaler, vilket resulterar i en produktiv filippinsk försörjningskedja. Förädlingslagen RA 10668 Denna handling möjliggjorde att utländska fartyg kan transportera utländska gods till inhemsk omlastningshamn, vilket minskar kostnaden för inhemska transporterar och främjar importörernas och exportörernas globala konkurrenskraft. Dess IRR har utarbetats av BOC tillsammans med olika myndigheter och företrädare för den privata sektorn. UAE nr 4 i handel över gränserna. UAE har behållit sin högsta rang i Mena-regionen i handel över gränserna, enligt Världsbankens Doing Business 2014 rapport. Dubai Trade, cro ss-border trade facilitator, har välkomnat Doing Business 2014-rapporten som släpptes av Världsbanken och International Finance Corporation IFC. Enligt rapporten har UAE flyttat till nummer 4 globalt i kategorin Trading Across Borders upp från sin femte rang i 2013 UAE har behållit sin rang som det första landet i Mellanöstern och Nordafrika Mena-regionen i samma kategori. UAE har hoppat tre slots i år till nummer 23 i världen i Easy Business Business Report 2014, av 189 ekonomier rankas för årets rapport UAE toppar Mellanöstern och Nordafrika Mena-regionen i fem av de 10 parametrar som Business of Business Report rapporterar ekonomierna UAE är det bästa stället i världen för att enkelt betala skatt och fjärde i att få elektricitet, registrera fastigheter och handla över gränserna, medan det är det femte bästa globalt när det gäller att hantera bygglovstillstånd som går ut i de länder som konkurrerar för att vara värd för Expo 2020.Jamal Majid bin Thaniah, ordförande i Dubai Trade, välkomnade rapporten och sade att UAE: s höga ranking i denna prestigefyllda internationella rapport, som utvärderar 189 ekonomier över hela världen, är en annan tydlig indikation på att vi är på rätt spår för att uppnå det mål som vår försiktiga ledarskap att vara ett av de bästa länderna i världen år 2021. Han lovordade den roll som Dubai Trade spelar för att positionera UAE som ett internationellt handelscentrum genom att erbjuda en mängd elektroniska och smarta tjänster för att underlätta internationell handel. Dessa åtgärder har bidragit till att underlätta handeln förfaranden och gjorde det billigare jämfört med de utvecklade länderna. I sin 11: e utgåva jämför Doing Business Report affärsreglerna i 189 ekonomier. Det mäter och spårar regeringsbestämmelser för små och medelstora företag som påverkar 10 områden i en företags livscykel. starta ett företag som handlar om bygglov, få elektricitet, registrera egendom, få kredit, skydda investorer, betalar skatter, handlar över gränser, verkställer avtal och löser insolvens i rapporten, sade Ahmed Butti Ahmed, verkställande ordförande för hamnar, tull - och frizonskorporation och generaldirektör för Dubai Customs. Vi är glada över att UAE har behållit sin position i första hand regionalt och flyttat upp till nummer fyra globalt för att underlätta handel över gränserna. De extraordinära ansträngningarna från alla intressenter i handelsprocessen hade gjort UAE till dessa imponerande resultat. Dubai Customs var en av de första offentliga enheterna för att anta e-förvaltning praxis Serviceautomatisering och innovativa elektroniska tjänster har bidragit till denna prestation Idag är Dubai Customs den första statliga avdelningen för att omvandla 100 procent av sina tjänster till smarta tjänster. Med detta skift mot en smart offentlig avdelning förväntar vi oss en tillväxt i handelsvolymen kommer in i Förenade Arabemiraten och handel med transit i enlighet med ansöknings - och clearingssystemen arbetar dygnet runt, vilket har ökat kapaciteten med 200 procent. Ahmed added. Hohammed Al Muallem, Senior Vice President och VD, DP World, UAE Region, sade att upprätthålla UAE: s position som nummer ett i MENA-regionen för att underlätta handeln över gränser visar de framgångsrika åtgärder som vidtagits av alla enheter som är involverade i handelsprocessen som dras av Dubai Trade, för att underlätta handelsprocedurer och uppnå de ekonomiska tillväxtmålen i Förenade Arabemiraten. Att göra företagsrapport är en viktig referens för att förbättra effektiviteten hos de offentliga tjänsterna eftersom det hjälper identifiera områden för förbättringar och benchmark prestanda indikatorer. Som porten för Mellanöstern och bredare region och i linje med sin kritiska roll för att skydda och förbättra försörjningskedjan, är Jebel Ali Port engagerad i att tillhandahålla produkter och tjänster som garanterar högsta värde och tillfredsställelse för sina kunder, tillade Al Muallem. För de senaste fem åren har Dubai Trade arbetat aktivt med th e Världsbanken och Emiraten Konkurrensrådet för Doing Business rapporter om ämnet handel över gränserna För rapporten 2014 rapporterade Dubai Trade handeln över gränserna till företag som deltar i internationell handel och skickade sina svar till Världsbanken med stöd av data och fakta insamlade över flera transaktioner under utvärderingsperioden. Mahmood Al Bastaki, VD, Dubai Trade var stolt över den förväntade prestationen som stöder Dubai s bud att vara värd för EXPO 2020. Vi ger denna prestation till ledningen i vårt land som alltid har stött och uppmuntrat oss och vars vision har banat vägen för att positionera UAE bland de högsta länderna inom området för att underlätta handel över gränserna, säger Al Bastaki. På Dubai Trade har vi fortfarande mycket att göra för att ytterligare underlätta handelsprocessen. Vårt mål är att göra handeln enklare, snabbare och kostnadseffektiv för alla intressenter genom fortsatt förbättring av processer och antagande av smart government applicat joner för att Dubai och Förenade Arabemiraten ska bli det bästa handels - och logistikcentrumet i världen, tillade han. Enligt Doing Business-rapporten matchar förfarandena i UAE eller överträffar dem i ekonomisk sammanslutning med höginkomstmedlemsekonomier och utveckling OECD Exempelvis är tiden att exportera och importera i UAE sju dagar medan det är 11 dagar att exportera och 10 dagar att importera i OECD-länderna. I Mena-regionen är det 20 respektive 24 dagar Kostnaden för import och export är mycket mindre i UAE jämfört med OECD och Mena-regioner.

No comments:

Post a Comment